Proč by realitní kanceláře měly využívat sociální sítě k propagaci Vaší nemovitosti?

Jednoduše kvůli efektivitě. Existuje hned několik úspěšných marketingových technik na výběr. V tomto článku se podíváme na to, jak správně cílený marketing na internetu může pomoci prodeji Vaší nemovitosti.

Sociální sítě jsou místem, kde tráví většina produktivních lidí denně mnoho času. Dovedou budovat povědomí o značce, jsou důležitou reklamou, a stejně spolehlivě fungují i jako prodejní kanál v realitách. Pokud budou mít lidé povědomí o realitní kanceláři z online světa (třeba za pomoci marketingu na sociálních sítích), při příštím nákupu či prodeji nemovitosti se jim daná realitní kancelář dozajista vybaví. Zvětšuje se tím okruh fanoušků a tím i šance prodat třeba právě tu Vaši nemovitost. Je potvrzeno, že 44 % zájemců o koupi nemovitosti zavítá v první řadě na internet. Je to nejpohodlnější a nejdostupnější zdroj s širokou nabídkou.

Kde prezentovat nemovitost?

Nabízíme přehled celosvětových sociálních sítí dle počtu uživatelů v milionech (aktivních profilů) k lednu 2021. Prohlédněte si, na jakých sociálních sítích bude mít Vaše nemovitost úspěch.

 

V České republice je na první příčce WhatsApp s 5,5 milionů uživatelů. Na druhé příčce se umístil Facebook, který má 5,3 milionů uživatelů, což v přepočtu znamená, že ho má 54% populace ČR. Na YouTube je u nás 5,2 milionů uživatelů. YouTube má ve světě navíc i mnoho uživatelů neaktivních, na které velmi dobře funguje placená reklama. Na první pohled je vidět, že první příčky jsou docela těsné, proto ať zvolíte jakoukoliv z těchto tří, nebo rovnou všechny tři, neuděláte chybu.

Oproti tomu další příčky, co se týče uživatelů, jsou nižší. Na čtvrté pozici se umístil Instagram s 2,3 milionů Čechů. Firemních účtů je na Instagramu stále oproti Facebooku méně, a proto má realitní agentura při propagaci Vaší nemovitosti na této síti i větší šanci uspět. Pátá příčka patří LinkedIn, který je pro většinu Čechů velkou neznámou. Na této síti najdeme „pouze“ 1,6 milionů uživatelů. Na šesté se poté nachází TikTok se 700 tisíci uživatelů. Tato síť je hlavně médiem pro mladé, ale nebojte se zapojit i tam. Twitter je na naší poslední příčce s 390 tisíci uživateli.

PROVĚŘTE SI VAŠÍ REALITNÍ KANCELÁŘ, JESTLI K PRÁCI SOCIÁLNÍ SÍTĚ VYUŽÍVÁ!

Prohlédněte si sociální sítě realitní kanceláře. Důležité by pro Vás měl být počet sledujících, kterým se prioritně Vaše nabídka zobrazí. Příspěvky ale také může propagovat i jako placenou reklamu, poté bude mít vyšší dosah. Prohlédněte si propagaci nemovitostí realitní kanceláře, jak vypadá v praxi – propagační videa, kdy jsou zveřejňována a kolik lidí na ně reaguje.

JAK MŮŽE VYPADAT PROPAGACE NEMOVITOSTI V PRAXI?

Spolupráce s profesionály má jistě své výhody, které na osobních profilech nebudete moci využít. Nemusí pro Vás být dostupná placená reklama, obtížně se budete zaměřovat na SEO (optimalizace na klíčová slova) nebo vytvoření vlastní www stránky. Důležitý je kvalitní obsah – fotografie, prezentace, virtuální prohlídky a videa. Realitní makléř navíc může využít Home staging a bude mít kvalitní vybavení na focení a natáčení.                                                     

Zde jsou příklady, které pomohou prodat Vaši nemovitost rychleji a za vyšší cenu. Kromě klasického příspěvku níže může potenciální klient vždy samozřejmě provést akci (kliknutí) a dostat se tak na stránku věnovanou dané nemovitosti – například na virtuální prohlídku.

Můžete ale využít i jiné prvky: outdoorová reklama, webové stránky, online inzerce a placená reklama na jiných serverech atd. Realitní kancelář bude prezentovat Vaši nemovitost efektivně na těch médiích, kde je to vhodné. Nezapomínejte, že příspěvek by měl vynikat mezi ostatními. Zároveň by měl být krátký, ale výstižný – jednoduše čtivý s atraktivními fotografiemi nemovitosti.

 

VHODNÉ MÍSTO PRO REALITNÍ MARKETING

Kde tedy propagovat? Na Facebooku je téměř třetina světové populace (přes 2,5 miliardy uživatelů) a velký počet firem (cca 65 milionů firemních uživatelů). A to je již číslo, které zajímá realitní kancelář stejně jako Vás v roli prodávajícího. Facebook je rozhodně místo, kde chcete svou nemovitost prezentovat. Na Instagramu (přes miliardu uživatel) se propagace nemovitostí zaběhnula a dnes už zde najdeme několik realitních kanceláří i makléřů, kteří propagují své nemovitosti.

Prezentace na LinkedIn je v realitní praxi spíše prostor pro sdílení neprodejního obsahu a budování povědomí o realitním makléři. Na YouTube některé realitní kanceláře běžně propagují svá videa, ale i zde je páro možností placené reklamy. Podívejte se, jak může vypadat videoprohlídka na YouTube.

VHODNÉ NAČASOVÁNÍ

Na grafu od BuzzSumo vidíme, že si lidé nejvíce všímali videí, otázek a na třetím místě fotek. (Zdroj: newsfeed.cz)

Jisté je, že nejvíce připojených k Facebooku je během obědové pauzy mezi 12 -13:30 (18% větší návštěvnost) a po obědové pauze. Ve všední dny hlavně mezi 13:30 až 15 hodinou, kdy je záruka, že se dostane k nejvíce zájemcům. Také platí, že nejlepším dnem pro sdílení je středa, částečně též pondělky. Pátek je vhodný spíše pro sdílení odlehčeného obsahu. Volte lehký a vtipný obsah, který zaujme. Naopak „hluchými“ hodinami je čas mezi 20 hodinou večer až do 8 hodin ráno. Neplatí to ale vždy a u všech, toto je dobré stále sledovat.                                                                                

U Instagramu se doporučuje cílit i několik příspěvků denně (jednu a tu samou nemovitost v průběhu dne v různé hodiny „stále připomínat“), nebo jako formu placené propagace. Opět platí, že obědová pauza je jedním z vhodných časů ke sdílení, stejně jako ráno (snídaně, cesta do práce) mezi 7 až 9 hodinou a poté večer po práci (17 až 19 hodinou).

Na Linkedin platí, že obědová pauza je jedním z vhodných časů ke sdílení, stejně jako ráno (snídaně, cesta do práce) mezi 7 až 9 hodinou a poté večer po práci (17 až 19 hodinou).

Autor: Marek Izera, Bydlení na doporučení s.r.o.