Jak se stát nejlepším realitním makléřem od A do Z - 2. díl

Jak se stát nejlepším realitním makléřem od A do Z - 2. díl

Ve druhém díle našeho nového seriálu jsme navštívili s naší kamerou několik majitelů realitních kanceláří, abychom jim položili několik otázek. A co nás zajímalo?

Ve druhém díle našeho nového seriálu, který připravujeme ve spolupráci s Reality.iDNES.cz jsme navštívili  několik majitelů realitních kanceláří: Petru Wölflovou - REALDOMUS, Roberta Hanzla  - NEXT reality, Pavla Zámečníka - M&M reality holding, Štěpána Gjuriče  - RE/MAX Horizont, Ondřeje Jaroše . Jaroš &Partners Real Estate. Moderátorka pořadu Monika Lukášová, ředitelku projektu Realiťák roku měla na všechny připravené stejné otázky. Otázky a hlavně odpovědi si poslechněte n následujícím videu.

 

Monika Lukášová 

Vítám vás u druhého dílu našeho seriálu Jak se stát nejlepším realitním makléřem od A až do Z. Co obnáší práce realitního makléře jsme se dozvěděli v prvním díle. A teď než se rozhodnu, jestli se o to pokusím i já, navštívím několik majitelů realitních kanceláří a bude mě zajímat, jaký bych měla být člověk, jaké bych měla mít povahové vlastnosti, abych se vůbec na tu práci hodila.

Monika Lukášová

Jaké povahové rysy by měl mít realitní makléř?

Petra Wölfová (REALDOMUS)

Makléř musí být obchodník, to je asi vlastnost číslo jedna. Nevím, jestli se to jinak říct. Další vlastností je schopnost empatie, vcítění se do problémů toho klienta. No a schopnost vytrvale pracovat a nenechat se odradit neúspěchem.

Robert HANZL ( NEXT reality)

No tak pro určitě by měl mít smysl pro fair play, měl by být pečlivý. Měl by obecně mít takovou jako vnitřní motivaci vůbec klientům pomáhat a obchodovat vlastně, jo. A chtít obchodovat, to je jako, myslím, že hodně důležitý. A vnitřní motivace.

Pavel Zámečník (M&M reality holding)

Tak v první řadě by měl mít rád lidi. To je asi to nejdůležitější, protože práce s lidma je v tomhle oboru na každodenní bázi. Samozřejmě by měl být částečně empatický, aby uměl nasát potřeby těch klientů. Měl by to být i obchodník, měl by mít obchodního ducha. No a samozřejmě i spoustu dalších dovedností, které se dají ale naučit a osvojit v průběhu té práce.

Štěpán GJURIČ ( Re/max Horizont)

Měl by být pracovitej, měl by bejt slušnej, to je možná to základní. Měl být spolehlivej a splnit to, co jsem slíbil. Víte, já si často říkám, jak spousta školení makléřských jde jako hrozně do hloubky. Do nějakejch jako složitějších třeba obchodních technik, ale většinou ty jako špatný a dobrý lidi rozděluje to, jestli dělaj dobře ty úplně základní věci, jestli prostě splněj to, co slíbili, jestli přijdou včas, jestli přišli patřičně oblečený. To je prostě jako první lekce za mě no.

Ondřej JAROŠ (Jaroš&Partners Real Estate)

Vzhledem k tomu, že práce realitního makléře je velice pestrá a není to mnohdy o tom, co si majitelé myslí, že jenom zadám nemovitost na internet a někdo se ozve a tím to končí. Ale je to velice pestrý, tzn. nějaká psychologie prodeje, nějaká komunikace s klientem. Obchodního ducha rozhodně, komunikace, sebedisciplína a potom nějaký zdravý rozum. Přijde mi, že občas makléři, makléřům toto jako chybí. Takže to jsou za mě takové základní rysy, které by makléř měl mít. A tah na branku, jestli jsem nezmiňoval, tak to určitě taky.

Monika Lukášová

A jaké povahové rysy obráceně by rozhodně mít neměl?

Robert HANZL (NEXT Reality)

No, no tak právě opakem samozřejmě toho všeho je to, že by to neměl dělat za účelem nějakého krátkodobého prospěchu, tzn. vždycky o tom budu přemýšlet jako dlouhodobým podnikání, nebudu chtít podvádět, zase prostě nebýt nefér.

Petra Wölfová (Realdomus)

Realitní makléř by měl být určitě poctivý, takže neměl by být nepoctivý. A opravdu by měl hlavně chtít poskytnout skvělou službu klientům, aby byli spokojeni s celým procesem toho prodeje nemovitosti.

Pavel Zámečník (M&M reality holding)

Tak zde je jednoznačná odpověď, zkrátka když nebude mít rád lidi, tak tuhle práci nemůže dělat. Takže když to bude asociál, bohužel.

Štěpán GJURIČ (Re/max Horizont)

Popravdě řečeno, úspěšní makléři jsou velmi rozdílní, ale neměli by být chaotický, protože prostě pořádek je potřeba v tom mít. A neměl by být línej.

Ondřej JAROŠ (Jaroš&Partners Real Estate)

Makléř by rozhodně neměl být nezodpovědný. Je to vlastně i opak těch věcí, který jsem říkal v otázce předtím. A to, co je asi hlavní, je nějaká férovost a nějaký přístup k tý práci tak, abych ji dělal dobře a kvalitně. Ve chvíli, kdy kdy tohleto tam nebude, tak ta práce bude těch realitních makléřů vyznívat opět špatně jako vyznívala v minulosti. Takže to je podle mě ten hlavní hlavní faktor, který který nebo ten povahový rys, který může tu práci kazit anebo činit k ní neúspěch.

Monika Lukášová 

Jakých chyb by se měl vyvarovat začátečník?

Pavel Zámečník (M&M reality holding)

Tak určitě by se měl vyhnout pouštět se do, já to řeknu možná trošku slangově, do větších akcí, protože je dobré začít postupně, naučit se ten byznys, já nevím, začít u bytů třeba, domku a podobně.

Monika Lukášová 

Pak až pozemky.

Pavel Zámečník (M&M reality holding)

A pak se třeba pustit do velkých developerských projektů nebo zámku, činžáku a větších objektů, kde to i ta příprava a zjišťování různých informací zabere více času. Chce to už i více dovednosti a tak dál, takže doporučuji postupně.

Petra Wölfová (Realdomus)

Nováček začátečník se nikdy nesmí nechat odradit neúspěchem. Musí v podstatě počítat s tím, že spoustu práce bude dělat zbytečně. Musí vlastně poskytnout obrovskou aktivitu, aby se vůbec do toho obchodu dostal, takže se rozhodně nenechat odradit neúspěchem.

Robert HANZL (NEXT Reality)

Měl by své práci se věnovat naplno. Určitě je fajn, dobrý, když se třeba inspiruju od ostatních kolegů, tzn. nebudu hledat úplně tak jako sám si svoje cesty a dělat něco, co není vyzkoušeno. Spíš se naopak podívám po tom, co na trhu funguje, jak to dělají úspěšní kolegové. A tou cestou půjdu.

Štěpán GJURIČ (Re/max Horizont)

Nebýt, nemít příliš velký očekávání z hlediska výsledků a hlavně nezvolit špatnýho partnera pro ten start, protože jestliže začnu s někým, kdo mě ten byznys nenaučí, tak velmi pravděpodobně z toho oboru odejdu a možná to bude velká škoda, protože kdybych si vybral líp, tak jsem mohl začít dobrou kariéru.

Ondřej JAROŠ (Jaroš&Partners Real Estate)

Začátečník by se měl vyvarovat chyb, hurá, jsem realitní makléř, jdu do toho hlava nehlava. Myslím to v tom směru, že vidím spoustu nováčků, který se buď pouštěj do realit sami jako bez realitní kanceláře, bez nějakýho mentora. A nebo jdou vyloženě jenom za velkýma penězma, který v tom dneska viděj. A dělají cestou spoustu chyb, takže za mě rozhodně by nováček se měl učit od těch nejlepších a najít si nějakýho mentora. Nejlépe najít kancelář, která toho mentora mu dá k dispozici, aby se naučil to, co je potřeba, aby to dělal na té top úrovni, která dneska rozhodně je potřeba.

Monika Lukášová 

Co by měl dělat každý makléř, aby se dostal na špičku?

Pavel Zámečník (M&M reality holding)

Jednoznačně by na sobě měl neustále pracovat, tzn. vzdělávat se, posouvat se, hledat nové trendy na trhu. Sledovat vůbec vývoj toho realitního byznysu a pracovat na svých chybách a nedostatcích, aby se mohl posunout dopředu.

Petra Wölfová (Realdomus)

Rozhodně musí pracovat s obrovským nasazením. Je to opravdu práce na plný pracovní úvazek, takže hodně času stráví tím, že bude pracovat. A nesmí se nechat odradit neúspěchem.

Robert HANZL (NEXT Reality)

Já říkám, že častokrát na na průměr stačí dělat nadprůměrné věci. A rozhodně zase inspirace od kolegů, podívat se trošičku jakoby, dívat se jak na to kouká nebo jak se na tom trhu to vlastně jako funguje obecně. Inspirovat se a snažit se dělat to líp než ostatní kolegové, to je nějaké jakoby první krůček. No a tím druhým krůčkem je samozřejmě poté, co nasbírám zkušenosti, což bude trvat zhruba tak minimálně 2-3 roky, tak už bejt třeba inovativní a už sám jako budovat tu cestu. Ale rozhodně nejde přeskočit to, že na začátku to budu dělat po svém, to, to ne.

Štěpán GJURIČ (Re/max Horizont)

Koukat se, co dělají ty lidi, který na tý špičce jsou. A teďka pozor, ne nutně na tý špičce ve smyslu, že jsou nejvíc vidět na internetu, ale skutečně se dopátrat těch makléřů, který dělaj hodně obchodů a dělají je dobře. Věnovat tomu asi nějakej čas, přejít přes nějaký to jako marketingový pozlátko na Facebooku a dohledat ty úspěšný lidi a jít si s nima sednout. A de facto si také najít mentory, který začnu kopírovat.

Ondřej JAROŠ (Jaroš&Partners Real Estate)

Tak vlastně zase se dostáváme k té otázce předtím. Sledovat, sledovat ty nejlepší na tom trhu. Je to naprosto jednoduchý, proč jsou ty ostatní úspěšní. Kouknu se, co dělaj a snažím se to, nechci říct, kopírovat, ale snažím se to dělat na podobný úrovni jako oni. A rozhodně je to o nějaký píli, rozhodně je to o nějaký zodpovědnosti, rozhodně to, co jako makléřům tady některým, některým chybí, je nějakej tah na branku a vytrvat. To je taky strašně důležitý, ty realitní, ta realitní branže není o tom, že za týden rozjedu byznys a budu vydělávat statisíce, je to dlouhodobá práce, budování toho svýho jména, budování toho svýho brandu. A někomu se to rozjede po třech, po pěti, po šesti měsících, takže ještě vytrvalost a inspirovat se od tech nejlepších.